پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112177
بهره‌مندي بيش از 28 هزار روستاي شهرستان فارسان از آب شرب بهداشتي
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1048

به گزارش خبرگزاري فارس از شهرکرد، منوچهر زماني بعدازظهر امروز در نشست بررسي مشکلات آب اين شهرستان، اظهار داشت: در حال حاضر 24 روستاي اين شهرستان از آب شرب سالم و بهداشتي استفاده مي‎کنند.

وي بر ضرورت سالم‎سازي آب‌ در سطح روستاهاي اين شهرستان تأکيد و افزود: نصب و راه‎اندازي يک دستگاه کلريناتور هيدرومکانيکي در محل مخزن ذخيره آب شرب روستاي بيد کل از توابع شهرستان فارسان از جمله اقدامات صورت گرفته در راستاي سالم‎سازي آب‎هاي شرب و اطمينان از سلامت آب شرب شهري است.

زماني ادامه داد: در حال حاضر 10 دستگاه کلرزن گازي، يک دستگاه کلريناتور هيدرومکانيکي آب آشاميدني 23 روستا را با جمعيت 28 هزار و 320 نفر گندزدايي مي‌کند.

مدير امور آبفار شهرستان فارسان با بيان اينکه آب شرب روستاي 283 نفري اميدآباد سراب نيز به روش کوزه‎گذاري کلر باقيمانده به آن اضافه مي‎شود، گفت: آب شرب کل جمعيت به صورت دائمي در حد استاندارد (2/0 تا 8/0 ميلي گرم در ليتر) نيز کلرزني مي‎شود.

وي مصرف ماهيانه پودر پر کلرين و گاز کلر در اين شهرستان را 175 کيلوگرم اعلام کرد و گفت: نصب دستگاه کلرزن هيدرومکانيکي در روستاي بيدکل با صرف 50 ميليون ريال اعتبار از ديگر اقداماتي است که در اين شهرستان صورت گرفته است.

زماني در ادامه بر ضرورت صرفه جويي در مصرف آب تأکيد کرد و گفت: رشد مصرف فعلي آب و همچنين کاهش منابع آبي به دليل شرايط جوي و خشکسالي‌هايي که در بخش کشاورزي طي دو سال اخير به خوبي آن را در برخي از کشورها از جمله ايران شاهد آن بوديم،‌ به خوبي نشان مي‌دهد بي‌شک در دهه آينده، بحراني با شدت و تهديد جدي‌تري را در جهان شاهد خواهيم بود.

وي ترويج فرهنگ صرفه جويي و استفاده صحيح از آب شرب  يک امر لازم و ضروري برشمرد و گفت: تلاش رسانه‎هاي جمعي براي ترويج فرهنگ صرفه جويي و استفاده درست از منابع ملي يک ضرورت است، برهمين اساس لازم است تا فعالان عرصه‎هاي فرهنگي و آموزشي در ترويج اين مهم بيش از پيش تلاش داشته باشند.


 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html